آنچه قرار است در این مطلب بخوانید:

  • آنچه قرار است در این مطلب بخوانید:
  • – مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ
  • – استارت آپ ویزا کانادا
  • – مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا
  • – شرایط متقاضی ویزای استارت آپ کانادا
  • – سازمان‌های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا برای ویزای استارت آپ
  • – مراحل دریافت ویزای استارت آپ کانادا
  • – مزایای ویزای استارت آپ کانادا
  • – مشکلات استارت آپ کانادا
  • – چگونگی بررسی رویه‌کاری سازمان‌های حمایتی توسط اداره مهاجرت کانادا
  • – مدت زمان گرفتن ویزای استارت آپ کانادا
  • – دلایل تأخیر در دریافت ویزای استارت آپ کانادا
  • – علل ریجکت شدن ویزای استارت آپ کانادا
  • – سوالات متداول درباره ویزای استارت آپ کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

اگر تصمیم گرفته‌اید آینده‌ی روشنی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید، مهاجرت به کشور کانادا می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی برای تحقق این رویا باشد. شاید از خودتان بپرسید چرا کانادا؟

از نظر سازمان‌هایی مثل CEOWORLD Magazine، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و فوربز، کانادا یکی از بهترین کشورها جهت راه‌اندازی استارتاپ و توسعه کسب و کار است. کشور کانادا از جمله مقاصد اصلی مهاجرت برای افراد خلاق و حرفه‌ای است. اگر ایده‌های نو و خلاقانه‌ای جهت توسعه کسب و کار نوین خود در کشور کانادا دارید، برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا می‌تواند به شما در تحقق آرزوهایتان کمک کند و در ابعاد وسیعی از طرح‌های تجاری شما حمایت کند.

کشور کانادا به دلیل ثبات اقتصادی، بازار رو به رشد، تأمین زیرساخت‌های کارآفرینی، سرمایه‌گذاری در نیروی کار متخصص و پیشرفت در تحقیق و توسعه، یکی از محبوب‌ترین کشورها در زمینه‌ی مهاجرت برای کارآفرینان است؛ پس اگر به دنبال مهاجرتی دائم و مطمئن به کشوری آینده‌دار هستید تا رفاه و آسایش خود و خانواده‌تان را تأمین کنید، کانادا بستری مناسب و امن جهت این اقدام به حساب می‌آید.

استارت آپ ویزا کانادا

مسیرهای بسیاری برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد که یکی از برترین آن‌ها اخذ ویزای استارتاپ کانادا است. برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا (Start-up) و اقامت دائم این کشور، باید به فکر کارآفرینی و ایجاد شغل در کشور کانادا باشید. در روش استارتاپ ویزا، متقاضی از همان ابتدای ورود به کانادا می‌تواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند؛ حتی همراهان و اعضای خانواده او هم می‌توانند از همان ابتدا اقامت دائم بگیرند و پس از 3 سال متقاضی می‌تواند برای تابعیت و پاسپورت کانادا اقدام کند.

ویزای استارتاپ کانادا به منظور توسعه کشور کانادا در زمینه جذب و راه‌اندازی استارتاپ‌ها ایجاد شده و شما از این راه می‌توانید با نگاهی روشن و پرامید در مسیر مهاجرت و اقامت دائم در این کشور گام بردارید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با ویژگی‌های این ویزا، شرایط و نحوه دریافت آن آشنا شوید.

(اینا برای استارتاپ لینک بشن:

استارتاپ به معنی کسب و کاری نوپا است که هدف آن گسترش فعالیت‌های تجاری، درآمدزایی و کارآفرینی است. این کسب و کار باید دارای ظرفیت توسعه و رشد بالا باشد و عموما توسط گروهی در حوزه‌ای از تکنولوژی شکل می‌گیرد تا یک محصول یا خدمت منحصر به فرد را تولید و به بازار عرضه کند. توجه داشته باشید که نیاز نیست که این ایده‌ تجاری برای اولین بار مطرح شده باشد، بلکه می‌تواند ویژگی‌ها و مزیت‌های بیشتر و قابل توجه‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه خود داشته باشد. از آن جایی که کشور کانادا به دنبال جذب کارآفرین و افراد و ایده‌هایی خلاق جهت رونق اقتصاد خود است، روش ویزای استارتاپ کانادا را ایجاد کرد تا کارآفرینان خلاق و صاحبان ایده‌های نو و کاربردی بتوانند از طریق حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دولت کانادا و سازمان‌های مربوطه، بستر مهاجرت خود را فراهم کنند. )

برای کسب ویزا با روش راه‌اندازی کسب و کار خلاقانه در کشور کانادا باید ایده تجاری شما دارای چند ویژگی اصلی باشد:

  • نوآورانه و دارای خلاقیت باشد.
  • دارای قابلیت ایجاد شغل و درآمدزایی در کشور کانادا باشد.
  • قابلیت رقابت در بازار جهانی و سایر رقبا را داشته باشد.
  • مشکلی را حل کند و سبب پیشرفت در حوزه تخصصی خود شود.

طرح‌های تجاری که به این منظور در جهت راه‌اندازی استارتاپ‌ها ارائه می‌شود، باید توسط یکی از سازمان‌های مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا مورد حمایت قرار بگیرد. اگر شما دارای اختراع یا طرح خلاقانه‌‌ای جهت ایجاد یک کسب و کار نوین هستید، می‌توانید آن را در کانادا به صورت یک استارت آپ اجرا کنید و از طریق سرمایه‌گذاری در این راهکار، اقامت دائم کشور کانادا را به دست آورید.

اگر ایده‌ی یک کسب و کار نوآورانه ندارید، می‌توانید طرح‌ها و ایده‌های تجاری استارتاپی که توسط تیم ما تهیه و تنظیم می‌شود را خریداری و اجرا کنید. این بیزینس پلن توسط استارتاپ فور ویزا برای شما و باتوجه به قابلیت‌ها و شرایط شما طراحی می‌شود. از این طریق شما می‌توانید نسبت به سایر طرح‌های کارآفرینی، با حداقل 60 هزار دلار کانادا در این کشور استارتاپ خود را راه‌اندازی کنید و با سرمایه‌گذاری کمتری به کانادا مهاجرت کنید.  

مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا

از جمله مدارکی که جهت دریافت ویزای استارتاپ کانادا به آن‌ها نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرینت صفحه چک لیست مدارک (باید امضا کنید).
  • مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسه)
  • نامه حمایت (Letter of support) یکی از سازمان‌های سرمایه‌گذار مورد تایید اداره مهاجرت کانادا از استارتاپ شما
  • مدرکی که تمکن مالی شما را نشان می دهد (مثل تاییدیه بانکی)
  • مدرکی که تمکن مالی شما را نشان می دهد (مثل تاییدیه بانکی)
  • گواهی سلامت
  • گواهی سوپیشینه
  • پاسپورت
  • دو قطعه عکس برای هر نفر (که یک قطعه باید پشت نویسی شده باشد)
  • تاییدیه پرداخت هزینه ویزا (بعد از پرداخت آنلاین باید از پرداخت خود پرینت بگیرید).
  • شناسنامه
  • سند ازدواج (در صورت وجود)
  • شناسنامه فرزندان (در صورت وجود)

شرایط متقاضی ویزای استارت آپ کانادا

شرایط متقاضی ویزای استارت آپ کانادا

  1. داشتن یک ایده تجاری خلاقانه و جدید جهت راه اندازی کسب و کار
    در راه‌اندازی این کسب و کار تمام بنیان‌گزاران آن باید حداقل ۵۰ درصد سهام آن را در اختیار داشته باشند. توجه کنید حداکثر پنج نفر می‌توانند برای راه اندازی یک کسب و کار با یک ایده‌ی واحد درخواست ویزا کنند که از میان آن‌ها یک نفر یا بیشتر به عنوان عضو کلیدی معرفی می‌شود. اگر هر کدام از اعضای تیم نیز از درخواست خود انصراف دهند یا در مرحله‌ای از پروسه‌ی دریافت ویزا رد شوند، پرونده سایر افراد گروه نیز بسته می‌شود پس بهتر است؛ تمامی اعضا شرایط لازم جهت دریافت ویزا را داشته باشند. به یاد داشته باشید هر کدام از متقاضیان باید 10٪ یا بیشتر از حق رای متصل به سهام شرکت را داشته باشند.
    توجه داشته باشید که به اعضایی که عضو جدا نشدنی از پروژه استارتاپ هستند، اعضای کلیدی می‌گویند که توسعه ایده‌ی استارتاپی بدون آن‌ها غیر ممکن خواهد بود. اگر پرونده اعضای کلیدی بنا به هر دلیلی رد شد، پرونده سایر افرادی که در تعهد نامه ذکر شده اند، نیز مردود می‌شود.
  2. تأمین تمکن و ساپورت مالی برای حدود یک سال زندگی در کانادا
    اگر می‌خواهید از طریق دریافت ویزای استارتاپ کانادا به این کشور مهاجرت کنید، نیاز است ثابت کنید که پس از سفر و ورود به کانادا از لحاظ اقتصادی جهت گذران امور زندگی، دچار مشکل نخواهید شد و پول کافی برای تأمین هزینه‌‌های زندگی خود و سایر افراد تحت تکفل خود را قبل از ورود به این کشور فراهم کرده‌اید. مقدار پول مورد نیاز شما جهت ارائه تمکن مالی به تعداد افراد تحت تکفل شما بستگی دارد که این مقدار سالانه توسط اداره مهاجرت کانادا به روز می‌شود.

    جدول زیر تمکن مالی مورد نیاز را با توجه به تعداد اعضای خانواده، طبق آخرین به روز رسانی اداره مهاجرت کانادا نشان می‌دهد:

    این سرمایه می‌تواند در قالب پول نقد، چک، حواله، سهام، اوراق قرضه و سایر موارد و البته مورد تایید کانادا باشد.

    بهتر است قبل از مهاجرت به کانادا، هزینه‌های محلی که قصد اقامت و زندگی در آن را دارید، تخمین بزنید. هزینه زندگی بسته به محل اقامت شما در کانادا متفاوت خواهد بود. (به پیوست 1 مراجعه کنید)
  3. کسب مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسه) معادل حداقل نمره 5 آزمون آیلتس
    برای اثبات مهارت‌های زبانی خود، باید در آزمون زبانی شرکت کنید که توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مورد تایید باشد. شما باید در یکی از دو آزمون زبان انگلیسی موسسات معتبر (CELPIP G-Test و IELTS) یا یکی از دو آزمون زبان فرانسه (TEF Canada و TCF Canada) شرکت کنید و نتیجه آن را در فرم درخواست خود قرار دهید. در صورت عدم کسب حداقل نمره زبان در یکی از آژانس‌های تایید شده، درخواست شما رد خواهد شد. در نهایت در هر آزمونی که شرکت می‌کنید، باید حداقل سطح معیار زبان کانادایی (CLB) را در هر چهار مهارت به زبان انگلیسی یا فرانسوی دارا باشید و حداقل نمره 5 را در آن کسب کنید.
    • آزمون آیلتس
      یکی از آزمون های رایج برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا آزمون آیلتس است.
      شما در آزمون آیلتس با دو گزینه برای بخش‌های ریدینگ و رایتینگ مواجه خواهید شد: «آموزش عمومی» و «آکادمیک»، که شما باید گزینه “General Training” را انتخاب کنید.
      در این آزمون نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا به شکل چهار مهارت ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ (خواندن،گوش کردن، نوشتن، صحبت کردن) باید معادل با سطح ۵ استاندارد سی ال بی باشد. سی ال بی معیاری است که اداره مهاجرت کانادا برای سنجیدن توانایی اقدام‌کنندگان مهاجرت به کانادا از آن استفاده می‌کند. سی ال بی دوازده سطح دارد؛ که گرفتن نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا برابر با سطح ۵ سی ال است. مدت اعتبار مدرک زبان آیلتس تا دو سال است و اگر از مدت آن گذشته باشد، قابل قبول نیست.
  4. دریافت نامه حمایت از یک گروه سرمایه‌گذاری در کانادا که مورد تأیید برنامه ویزای استارتاپ باشد.
    جهت دریافت ویزای استارتاپ کانادا نیاز است شما ایده‌ی تجاری نوآورانه‌ی خود را به یکی از سازمان‌های سرمایه‌گذار مورد تایید اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید؛ در صورت حمایت یکی از این سازمان‌ها از ایده‌ی شما، یک نامه حمایت یا Letter of support از آن مجموعه برای شما ارسال می‌شود که این نامه یکی از مدارک مورد نیاز جهت ارائه به اداره مهاجرت کانادا در زمان اپلای از طریق این ویزا است. اگر نامه پشتیبانی در مدارک شما موجود نباشد، درخواست شما رد خواهد شد و نمی‌توانید ویزای استارتاپ کانادا را بگیرید.
    توجه داشته باشید، شرکتی که نامه ساپورت را به شما داده، همزمان نامه‌ای یا عنوان گواهینامه تعهد در برنامه استارتاپ کانادا یا Commitment certificate را برای اداره مهاجرت ارسال می‌کند و در آن اعضای گروه طرح مورد نظر را اطلاع می‌دهند. این گواهینامه شامل اطلاعاتی در خصوص توافق بین متقاضی و سازمان سرمایه‌گذار است.

سازمان‌های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا برای ویزای استارت آپ

اگر متقاضیان دریافت استارتاپ ویزای کانادا از حداقل شرایط لازم برای راه‌اندازی یک کسب و کار مطابق با ویژگی‌های مطرح شده در این برنامه، برخوردار باشند، امکان مهاجرت به این کشور و گسترش کسب و کارشان را با سرمایه گذاری و حمایت دولت کانادا به دست می‌آورند و در سطح جهانی پیشرفت می‌کنند. جهت تأمین حمایت‌ها و سرمایه‌های مورد نیاز جهت توسعه و رونق استارتاپ‌ها، دولت کانادا سازمان‌ها و مجموعه‌هایی را معرفی کرده که در زمینه‌ی انواع استارتاپ متخصص هستند و شرایط افراد متقاضی اقامت کانادا از طریق استارتاپ را بررسی می‌کنند.
این گروه‌های سرمایه‌گذار توسط دولت کانادا به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطر پذیر  (Venture capital funds)

    صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر : این سازمان در استارتاپ‌های در حال رشد، سرمایه گذاری‌های بزرگ و قابل توجهی انجام می‌دهند و حداقل به میزان 200000 دلار کانادا بر پروژه شما سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این مراکز باید اطمینان پیدا کنند که کسب و کار مورد نظر، تا حدودی جواب خودش را پس داده و اکنون فقط نیاز به یک کمک مالی دارد تا توسعه پیدا کند. در صورتی که به دنبال جذب سرمایه از سوی آن‌ها هستید، نباید ایده‌ای که برای سال‌ها در ذهن خود داشتید را به آن‌ها ارائه کنید. چرا که این ایده، باید تا حدی عملی هم شده باشد. این مراکز از همان ابتدا، رکورد فروش کسب و کارتان را جویا می‌شوند و معمولا به دنبال ایده‌هایی هستند که پتانسیل فروش یا تولید چند میلیون دلار دارند.
    مشاهده لیست صندوق‌های خطر پذیر کانادا
  • گروه‌های سرمایه گذاری انجل  (Angel investor groups)
    این مجموعه سرمایه‌گذاری‌های کوچک انجام می‌دهد و جهت توسعه کسب و کارهای نوپا سرمایه‌گذاری می‌کند و شما با حمایت آن‌ها حداقل 75000 هزار دلار برای ایده تجاری خود سرمایه به دست می‌آورید. انجل‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاران شخصی و یا شرکت‌های متوسطی باشند که شرایط نسبتا راحت‌تری از ونچرها دارند. انجل‌ها معمولا در قبال دریافت درصدی از سهام شرکت مورد نظرشان که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، مبلغی را برای توسعه‌ی آن در نظر می گیرند تا پیشنهاد کنند.
    مشاهده لیست گروه سرمایه گذاران انجل کانادا
  • اینکوبیتورهای تجاری (Business incubators)
    این سازمان متخصص در راستای کمک به انواع استارتاپ‌ها عمل می‌کند و از اجرایی شدن و رشد بیزینس‌ها حمایت می‌کند. اینکیوبیتر برای مدت کوتاهی شرایط را برای سود آوری یک استارت آپ ایجاد می‌کند تا زمانی که آن کسب و کار به نتیجه برسد. اگر یکی از این مراکز رشد از استارتاپ شما حمایت کند، نیازی به تامین سرمایه اولیه نیست اما شما باید در یکی از برنامه های آموزشی آن‌ها پذیرفته شوید.
    این مراکز اطلاعات کاربردی و مفیدی (بر اساس بازار کار کانادا) در مورد نحوه‌ی شروع و رشد کسب و کار به مالکان آن‌ها می‌دهند و همچنین، آموزش های کاربردی دیگری هم جهت افزایش سرمایه و راه‌های انجام این کار ارائه می‌دهند. یکی دیگر از نقش‌های اینکیوبیتر‌ها، منتورشیپ یا نظارت است که روند رشد شرکت‌ها از ابتدای فعالیتشان تاکنون را بررسی می‌کنند و سپس،‌ راهکارهایی جهت توسعه‌ی آن‌ها در اختیارشان قرار می‌دهند.
    مشاهده لیست اینکوبیتورهای کانادا

میزان سهام درخواست شده از طرف هر یک از این مراکز سرمایه گذاری و قوانین آن‌ها با هم متفاوت است و نمی‌توان یک طرح کلی برای آن بیان کرد؛ بنابراین، باید از طریق وب سایت‌های رسمی این مراکز، قوانین همکاری را به دقت مطالعه کنید و پس از آن به سمت ارتباط گرفتن با مسئولان آن‌ها حرکت کنید.

  1. دارای حداقل یک سال تحصیلات دانشگاهی
    عموما ارائه آخرین مدرک تحصیلی کافی است.
  2. عدم وجود سوء پیشینه و مشکل پزشکی که سبب منع ورود به کشور کانادا شود.
    برای دریافت ویزای کانادا از طریق استارتاپ نیاز است گواهی سوء پیشینه و نتایج تست‌های پزشکی به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید. اگر سابقه کیفری داشته باشید، ممکن است امکان دریافت ویزای کانادا را نداشته داشت؛ همچنین نیاز است برای فرزندان بالای 18 سال خود نیز این گواهی را تهیه کنید. اگر هم نتایج تست‌ها پزشکی شما نشان دهد که وضعیت سلامت شما برای سلامت عمومی کانادا مشکل‌آفرین است یا هزینه‌های درمانی شما بالا خواهد بود ویزای شما رد خواهد شد.

سوالات متداول استارتاپ ویزای کانادا

Corper mattis, pulvinar dapibus leo?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

Minim veniam quis nostrud exercitation?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

Luctus nec ullam corper mattis pulvinar?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *